Cirkev.slobodomurári (Bohostánok a obetný oltár)
....
Obetný oltár /
Do II. Vatikan.kocilu, obetný oltár bol súčasťou hlavného oltára a Bohostánku, čiže všetky 3 časti boli na jendom mieste. Kńaz takto slúžil sv.Omšu chrbtom k ľudu a čelom k oltáru.
Po II.Vatikan.koncile sa po nariadení pápežom vykonala zmena a to, že obetný oltár bol nanovo zhotovený a tak vysunutý bližšie k ľudu, takže obetný oltár bol medzi kňazom a hlavným oltárom, pričom Bohostánok ostal súčasťou hlavného oltára alebo ako to môžeme vidieť aj v súčasnosti-Bohostánok je na inom mieste (na bočnom oltári alebo na bočnej strane).
Takto 3 časti sa rozdelili na 2 alebo 3 miesta, čo nebolo cieľom, ale prostriedkom !!!
Aj ked to bolo nariadením pápeža a tak aj Ducha Svätého, predsa zámer a cieľ nebol dokončený, ale iba načatý. Zámerom nebolo, aby sa tieto 3 časti rozdelili na 3 rôzne miesta, ale ostali jednou súčasťou, ibaže na inom mieste. Pretože tak ako Duch Svätý vanie kam chce a ako chce aj tento zámer nebol odhalený v plnosti (ako ľudom tak aj pápežom)
Zámerom (cieľom) bolo, aby všetky 3 časti boli obnovené (svojim výzorom) a to tak, aby všetky 3 časti boli nie len v strede pozornosti, ale aj v centre pozornosti kostola (čiže presne v strede i so svätyňou).
V Rímskych bazilikách môžeme vidieť ako je hlavný oltár spojený s obetným oltárom a v centre kostola. Avšak to nie je úplné, pretože Bohostánok nie je súčasťou tejto svätine. V týchto prípadoch nie je svätiňa kompletná. Až bude Bohostánok súčasťou svätyne a zároveň i obetného ako aj hlavného oltára, potom sa docieli zámer celého plánu.
Dôvod, prečo tento zámer nebol docielený už hned alebo doteraz, je nie len preto, že pápeži v takýchto veciach nie sú neomylni / v slovach su, ale nemusia byt v skutkoch /, ale aj preto, že im v tom nepomáhajú veriaci a ešte do toho zasahujú cirkevní slobodomurári. Taktiež treba brať do úvahy stavbu starých chrámov, ktoré aj z hstorického hľadisko je ťažko zmeniť, pretože aj pamiatkový úrad má s tým dočinenia.
A tak aj na nás záleží ako sa Boží zámer docieli.
-----------
"... pápeži v takýchto veciach nie sú neomylni / v slovach su, ale nemusia byt v skutkoch /,.."
Pre lepsie vysvetlenie : papezi svojimi nariadeniami su neomylni, ked sa vyjadruju v takychto zalezitostiach, pretoze sa to tyka viery, ale mozu byt omylni, ked podla toho nekonaju. To znamena, ze aj keby vyhlasili, ze hlavny oltar, bohostanok a obetny oltar ma byt sucastou jedneho celku a predsa tak nekonaju , tak bud preto, ze zo slabosti svojich hriechov tak nechcu konat alebo aj z takych dovodov, ze to momentalne nie je mozne.
Napr. vo Vatikane v bazilike sv.Petra je v presbyteriu obetny stol, ale hlavny oltar a bohostanok su na dvoch rozdielnych miestach mimo presbyteria. Aby sa Bozi plan uskutocnil, je potrebne spojit tieto 3 casti do presbyteria.
Dovod, preco tomu tak nie je doteraz moze byt ten, ze aj ked papez je vo vyjadreniach neomylny a predsa v skutkoch moze byt omylny, tak z toho dovodu je mozne, ze este nema tolko odvahy a dovery v Boziu volu, ale aj ten, ze sa na tom pracuje a zatial to nie je mozne uskutocnit. Tu je treba mat ohlad aj na to, ze ide o velky zasah do architektury ako aj do prostriedia.
Takze aj ked papez sa moze vyjadrit v prospech tejto jednoty / celku 3 casti / predsa svojimi skutkami nemusi konat v sulade s Bozou volou. Podobne ako sa doteraz ziadalo Jezisom Kristom a Pannou Mariou od papezov, aby zhromazdili Koncil a vyhlasili 5 mariansku Dogmu : titul Panny Marie: Spoluvykupitelka - co doteraz neurobili a pritom tento titul uznavaju - tak podobne tomu moze byt aj v tomto pripade.